Често срещани проблеми пред собствениците на малък бизнес

Като изключим всички административни и бизнес проблеми, собствениците на малък бизнес, са изправени и пред един много сериозен проблем – маркетингът.

Основните проблеми свързани с маркетинг стратегията обикновено се въртят около няколко ключови области:

Управление на времето

Собствениците на малки бизнеси обикновено разполагат с ограничено време и ресурси.

Много често те са хората, които са основната движеща сила в процеса по продажба, обслужване на клиенти и извършване на основните дейности.

Това е и причината, да няма достатъчно време да се обърне внимание на правилно изградена маркетинг стратегии и последващи кампании.

Ефективното управление на социалните медии изисква постоянно и значително инвестиране на време и усилия.

Създаване на съдържание

Взаимодействието с последователи, потенциални и съществуващи клиенти, наблюдаването на тенденциите в социалните медии и анализът на метриките може да бъде времеемко.

Балансирането на тези задачи с другите бизнес отговорности може да бъде предизвикателство за собствениците на малък бизнес.

Редовното създаване на интересно, актуално и съобразено с марката съдържание е голямо предизвикателство.

При малките и семейни бизнеси често липсват ресурси, за да наемат специалисти, които да правят само това – да създават съдържание. Тази дейност се извършва от собствениците или по-активните служителите, които може да нямат опит в тази област.

Поддържане на темпо с променящите се алгоритми и платформи

Социалните медии постоянно се развиват. А честите промени в алгоритмите влияят на начина, по който съдържанието се показва и кой го вижда.

Запазването на актуални данни и приспособяването на стратегиите изисква непрекъснато обучение и гъвкавост.

Имате ли време за поредния курс, който разглежда как META се променя спрямо изискванията на iOS?

Измерване на възвращаемостта от инвестицията

Определянето на възвращаемостта от инвестицията (ROI) за усилията в социалните медии може да бъде трудно.

Въпреки че метриките като харесвания, споделяния и коментари предоставят някаква представа, превръщането им в конкретни бизнес резултати като продажби и растеж на приходите не е просто.

Създаване и поддържане на ангажираност

Развиването на лоялно и активно онлайн общество изисква постоянна взаимодействие и ангажимент.

Малките бизнеси често се борят да поддържат високо ниво на ангажимент, особено когато се конкурират с по-големи марки, които разполагат с повече ресурси.

Приспособяване към различни платформи

Всяка социална и медийна платформа има свой набор от правила, аудитория и най-добри практики.

Разработването на стратегия, която работи за различни платформи, може да бъде объркващо, особено за малките бизнеси, които може да нямат знания или ресурси да адаптират ефективно съдържанието си за всяка платформа.

Справяне с негативна обратна връзка

Обработването на отрицателни коментари и обратна връзка публично може да бъде предизвикателство, което да предизвика не само негативни бизнес последици, но и стрес.

Собствениците на малки бизнеси трябва да намерят начини да отговорят на критиката или дори хейта конструктивно, запазвайки при това репутацията на своята марка.

Ограничения на бюджета

Въпреки че много функционалности на социалните медии са безплатни, наистина ефективните стратегии, често изискват някаква финансова инвестиция в инструменти, реклама или персонал.

Ограниченията на бюджета могат да ограничат възможността на малките бизнеси да използват тези ресурси напълно.

За собствениците на малки бизнеси преминаването през тези предизвикателства често означава намирането на баланс между достатъчно ресурси за социалните медии и управлението на другите аспекти на техния бизнес.

Това може да включва поставяне на реалистични цели, определяне на приоритетни платформи или търсене на външна помощ от консултанти или дигитални маркетингови агенции.


Имате ли проблеми с ниските нива на ангажираност и невпечатляващата възвръщаемост на инвестициите от вашите кампании за имейл маркетинг?

Разочароващо е да виждате как имейлите ви се губят в морето от пощенски кутии, без да оказват почти никакво въздействие върху продажбите и взаимоотношенията с клиентите.

Или още по-лошо!

Нямате създадени списъци с имейли на ваши потенциални и настоящи клиенти и се чудите от къде да започнете?

А сега си представете сценарий, при който всеки имейл, който изпращате, е стратегически разработен, което води до по-високи нива на отваряне (open rate), повишена ангажираност и значително повишаване на възвръщаемостта на инвестициите. Представете си как бизнесът ви се свързва ефективно с аудиторията ви, превръща посетителите на сайта или магазина ви в лоялни, плащащи клиенти и стимулира реален растеж чрез усилията ви за имейл маркетинг.

Ние сме тук, за да превърнем тази визия в реалност.

diMarketing.bg предлага безплатна консултация и стратегическа среща, за създаването на вашата първа имейл маркетинг, която може да промени правилата на играта за Вашия бизнес.

Екипът ни от експерти ще оцени настоящите ви стратегии, ще идентифицира ключови области за подобрение и ще ви предостави полезни съвети, за да подобрите подхода си към имейл маркетинга.

Подобни статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *